Dowiedz się jak zadbać
o emocje dzieci w placówkach edukacyjnych.
Nauczycielu, Wychowawco, Dyrektorze…
Masz przygotowany scenariusz lekcji, wszystko zaplanowane, a jednak:
- uczniowie nie słuchają;
- ktoś po raz kolejny rzuca komentarzem, który wprowadza trudną atmosferę w klasie;
- ktoś inny milczy, jakby go nie było;
- w powietrzu czuć napięcie, którego nie da się rozładować ani żartem, ani reprymendą.
Dlaczego tak się dzieje?
Masz przecież doświadczenie. Masz wiedzę. Masz narzędzia dydaktyczne i dobre intencje. A mimo to coś burzy lekcję od środka..
To emocje, które nie mają ujścia!
Emocje w klasie są każdego dnia
Złość.
Lęk.
Poczucie odrzucenia.
Wstyd.
Samotność.
Nuda.
Bezradność.
To one wpływają na uwagę, zachowanie, motywację, obecność ucznia i jego gotowość do współpracy.
To one kształtują atmosferę, której nie da się zbudować według wcześniej zaplanowanego szablonu.
I te same niezaopiekowane emocje przechodzą z klasy do klasy, kumulują się, aż w dorosłości zamieniają w wybuchy złości, unikanie bliskości lub wewnętrzną pustkę, której trudno nadać sens.
Wypróbuj bezpłatne narzędzie
pomagające rozładować emocje w klasie
już w 5 minut!

A przecież można inaczej!
Możesz uczyć z uważnością na emocje —
bez rezygnowania z siebie i własnych celów dydaktycznych.
Nie musisz być terapeutą, żeby prowadzić lekcje z wrażliwością na emocje.
Wystarczy, że nauczysz się widzieć więcej
i reagować, zanim emocje rozbiją lekcję.
Najważniejsze jest, by mieć narzędzia,
które pomogą tobie i twoim uczniom.
W tej zmianie chcemy cię wspierać,
krok po kroku, z szacunkiem do twojej pracy.
Rozumiemy cię, chcemy ci pomóc
Nie musisz być psychologiem, żeby zaopiekować się emocjami w klasie.
Wystarczy, że jesteś uważnym nauczycielem, który dostrzega potrzeby swoich uczniów.
Możesz prowadzić lekcje tak, by realizować podstawę programową, a jednocześnie dbać o dobrostan swój, jak i twoich uczniów.
W Emocjolandii przygotowaliśmy rozwiązania, które możesz wykorzystać od razu:
- w klasie,
- świetlicy,
- na rewalidacji,
- w rozmowie indywidualnej.

Proste i atrakcyjne rozwiązania polecane przez nauczycieli

Karty konwersacyjne – czasem wystarczy jedno pytanie, by otworzyć ucznia.
Gry edukacyjne wspierające integrację i angażujące całą klasę.
Proste karty pracy na 5 minut, które zmieniają atmosferę w klasie.
Scenariusze na godziny wychowawcze, rewalidację i zajęcia z edukacji zwrotnej.
U nas znajdziesz propozycje do wykorzystania w przedszkolu, szkole podstawowej i ponadpodstawowej.
Dlaczego to robimy?
Poznaj Zosię…
Zosia była „tą grzeczną”. Cichutka, uśmiechnięta, zawsze pomocna. Nie sprawiała problemów.
Nie przeszkadzała. Nie mówiła „nie”.
Smutek? Ukrywała, by nikogo nie martwić. Złość? Tłumiła, bo „dziewczynkom nie wypada”.
Granice? Nigdy się ich nie nauczyła, ponieważ od dziecka słyszała, że trzeba być miłą, uprzejmą, posłuszną i zawsze się starać.
Uczyła się dobrze. Spełniała oczekiwania. Z zewnątrz wyglądało, że wszystko jest w porządku.
Ale Zosia nosiła w sobie emocje, których nikt nie nauczył jej wyrażać.
I kiedy dorosła… nadal nie potrafiła powiedzieć „nie”.
Bała się, że jeśli odmówi, ktoś się obrazi. Że przestanie ją lubić. Że straci zaufanie. A może nawet pracę, relację – wszystko, na czym jej zależało.
Choć czuła dyskomfort, strach, a czasami nawet wstręt, nie umiała ich nazwać, a tym bardziej wyrazić.
W sytuacjach trudnych zamierała i dawała się wykorzystać.
Zosia to nie wyjątek. To codzienność tysięcy dzieci.
Blisko 30% dzieci i nastolatków w Polsce ma objawy depresji.
4 na 10 uczniów przyznaje, że myślało o samobójstwie.
82% dzieci i młodzieży w wieku 10–19 lat odczuwa stres, który utrudnia im normalne funkcjonowanie.
31% badanych nastolatków wskazuje na złe samopoczucie psychiczne jako istotny problem w ich życiu.
Najczęstsze diagnozy? Lęk, depresja, zaburzenia odżywiania.
To nie są tylko liczby.
To dzieci, które czują dużo – i nie wiedzą, co z tym zrobić.
To dzieci, które boją się mówić – bo nikt ich nie nauczył, że mogą.
Wypróbuj bezpłatne narzędzie
pomagające rozładować emocje w klasie
już w 5 minut!


A co, jeśli krótka rozmowa może wszystko zmienić?
Emocje dzieci nie znikają. One narastają.
Zmieniają się w przekonania. A potem w decyzje.
W końcu przenoszą się w dorosłe życie.
To, co dziecko czuje dziś – i czy może o tym mówić – będzie miało wpływ na to, kim stanie się jutro.
Już dziś możesz zacząć od małego kroku!
Pobierz bezpłatny „Barometr emocji”!
Przetestuj go na swoich zajęciach.
Obserwuj, jak uczniowie reagują.
Przekonaj się, że to działa w również w twojej klasie.
Zauważ, że 5 minut uważności może odmienić całą lekcję.

Co mówią nasi klienci?
Jakub Marciniak
★★★★★
Bardzo fajna rzecz dla dzieci w nauczaniu początkowym. Kupiłem dla całej klasy i zachęcam wychowawcę, aby wykorzystała te ćwiczenia do pracy z dziećmi.
Magdalena
★★★★★
Pomoce dydaktyczne wykonane z z najwyższa starannością, przepiękne ilustracje. Bardzo przydatne narzędzia do pracy z dziećmi i nie tylko. Polecam serdecznie.
Kasia
★★★★★
Genialny Zeszyt Ćwiczeń do pracy z Dzieckiem, daje możliwości do wejścia w jego świat emocji.
Materiał jest tak skonstruowany by w sposób bardzo delikatny poruszać różne tematy, co daje możliwość omawiania na bieżąco emocji nam towarzyszących .
Justyna
★★★★★
Polecam, bardzo ciekawe ćwiczenia, dla dzieci zarówno młodszych jak i starszych 🙂
Aneta
★★★★★
Karty pracy poruszają istotne zagadnienia, dają wiele możliwości pracy z młodzieżą, dziećmi. Polecenia sformułowane w sposób zrozumiały a cenne wskazówki są dodatkowym atutem. Polecam.